Audit SEO gratuit

Fa un audit SEO gratuit profesional

Pregateste-te pentru un audit SEO incredibil de aprofundat. Astăzi, am să împartăsesc acest proces de auditare SEO cu tine. Daca vrei o scurta recapitulare vezi in 30 de secunde Ce Este SEO

Acest articol este conceput pentru a fi un ghid complet pentru efectuarea unui audit tehnic SEO manual.

Fie că faceti auditarea site-ului propriu, investigati o problemă pentru un client, sau cautati material de lectură in baie, pot să vă asigur că acest ghid are ceva pentru toată lumea. Deci, fără alte formalități, să începem.

Pregatirea pentru un Audit SEO profesional

La efectuarea unui audit, cei mai mulți oameni doresc să se arunce cu capul direct în analiză. Deși sunt de acord că este mult mai distractiv să înceapă imediat analiza, ar trebui să rezistam tentatiei.

Un audit aprofundat are nevoie de cel puțin un pic de planificare pentru a ne asigura nu ne scapa ceva. Este un checklist, niste bife de parcurs, precum impachetarea bagajului pentru excursia de 2 saptamani.

Scaneaza inainte de toate (crawl)

Înainte de a putea diagnostica problemele site-ului, trebuie să știm exact cu ce avem de-a face. Prin urmare, primul (și cel mai important) pas este Crawling-ul site-ului, adica parcurgerea, scanarea întregului site.

Instrumente de Crawling

Va recomand să utilizați Screaming Frog SEO Spider pentru a efectua scanarea site-ului sau crawl-area cum mai vorbesc specialistii (este gratuit pentru primele 500 de URL-uri și 99 de lire sterline / an licenta daca vreti varianta full).

Alternativ, dacă doriți un instrument cu adevărat gratuit, puteți folosi Xenu a lui Link Sleuth; Cu toate acestea, va avertizez că acest program a fost conceput pentru a Crawla un site pentru a găsi link-uri rupte 404. Se afișează titlurile paginilor unui site și descrieri meta, dar nu a fost creat pentru a efectua nivelul de analiză detaliata de care vom discuta in continuare.

Site-ul crawl ne oferă o mare parte deinformații, dar pentru a duce acest audit la nivelul următor, trebuie să consultam motoarele de căutare. Din păcate, motoarele de căutare nu ofera acces nerestricționat la serverele lor, astfel că va trebui sa apelam la cel mai bun instrument alternativ: Google Webmaster Tools (Instrumentele pentru webmasteri).

Analiza structurii de Audit SEO

Auditul SEO va fi divizat în cinci secțiuni mari:

  1. Accesibilitate (20% din auditurile efectuate au avut probleme la acest capitol)
  2. Indexabilitatea
  3. Factorii clasare (Ranking) pe pagini (on page)
  4. Factorii clasare (Ranking) in afara paginii (off page)
  5. Analiza competitiva

Gata, la drum, pas cu pas fa tot ce trebuie si poti economisii minim 500 EUR valoarea unui audit SEO profesional daca il realizezi.

Chiar daca nu il vei realiza, sigur vei privii cu alti ochii un raport complet de audit SEO. (in practica poate dura si pana la 20 de ore realizarea lui)

(1) Accesibilitate (20% din auditurile efectuate au avut probleme la acest capitol)

In cazul în care motoarele de căutare și utilizatorii nu pot accesa site-ul dvs., s-ar putea la fel de bine ca el sa nu existe. Cu asta în minte, asigurați-vă că paginile site-ului dvs. sunt accesibile pentru robotii de indexare.

Robots.txt

Fișierul robots.txt este utilizat pentru a restrânge crawlerele motorului de căutare de la accesarea anumitor secțiuni ale site-ul dumneavoastră. Deși fisierul robot.txt este foarte util, este, de asemenea, o modalitate ușoară de a bloca accidental crawlerele. (am vazut asta la multe site-uri reconstruite si mutate din mediul de test pe mediul live)

Ca un exemplu extrem, următoarea mențiune din fisierul robots.txt limitează toate crawlerele să acceseze orice parte a site-ului:
User-agent:*
Disallow:/

Verificati manual fișierul robots.txt, și asigurați-vă că nu este restricționat accesul la secțiunile importante ale site-ului. Puteți folosi, de asemenea, Instrumente pentru webmasteri din contul Google pentru a identifica URL-urile care sunt blocate de fisierul robots.txt.

Coduri de stare HTTP

Motoarele de căutare și utilizatorii sunt în imposibilitatea de a accesa conținutul site-ului dvs. dacă aveți URL-uri care întorc erori (de exemplu, 404 și 500 coduri de stare HTTP).

În timpul site-ul crawlerul-ul, ar trebui să identifice și să stabilească toate adresele URL care întorc erori (aceasta include, de asemenea, erori 404). Dacă pagina corespunzătoare cu o adresă URL 404 ce nu mai este disponibila pe site-ul dvs., redirecționati URL-ul la o pagica cu înlocuire relevanta.

Vorbind de redirecționare, aceasta este, de asemenea, o mare oportunitate de a revizui tehnicile de redirecționare folosite in site-ul dvs. Asigurați-vă că site-ul foloseste  redirecționări HTTP 301 (și nu 302 redirecționări HTTP tempoarare).

XML Sitemap

XML Sitemap pentru site-ul dvs  reprezinta o foaie de parcurs pentru crawlerele motorului de căutare pentru a se asigura că acestea pot găsi cu ușurință toate paginile site-ului tău.

Iată câteva întrebări importante pentru a răspunde cu privire la Sitemap-ul:

Este Sitemap-ul un document XML bine format? Urmareste cu strictete protocolul Sitemap? Motoarele de căutare se așteaptă la un format specific pentru Sitemaps; dacă sitemap-ul nu este în conformitate cu acest format, s-ar putea să nu fie prelucrat în mod corect.
A fost transmis Sitemapul pe conturile tale de instrumente pentru webmasteri? (google webmaster tool)? Este posibil ca motoarele de cautare sa gaseasca Sitemap-ul fără ajutor, dar ar trebui să notifici în mod explicit cu privire la locația sa.
Ai găsit pagini din site-ul tau care nu apar în Sitemap? Asigurate că Sitemap-ul prezintă o vedere de ansamblu la zi a site-ului dumneavostra.

Arhitectura site-ului

Arhitectura Site-ului definește structura generală a site-ul dvs., inclusiv adâncimea verticală (câte niveluri are), precum și lățimea sa orizontală la fiecare nivel. Ma refer la adancimea structurii ca organizare a meniului in pagini si subpagini pe categorii principale subcategorii si pagini aferente.

La evaluarea arhitecturii site-ului dvs., este important a se identifica de cât de multe clicuri este nevoie pentru a obține pagina cea mai importanta. Practic cat de facila este navigarea prin click-uri pe structura. De asemenea, asigurați-vă că cele mai importante pagini sunt prioritizate în arhitectura.

Meniu navigare Flash și JavaScript 

Cea mai buna Arhitectura de site din în lume nu poate fi utila pentru promovare SEO daca elementele de navigare sunt inaccesibile pentru motoarele de căutare. Deși crawlerele motorului de căutare au devenit mult mai inteligente de-a lungul anilor, este încă sigur ca pentru SEO este de evitat Flash și JavaScript pentru navigație.

Performanță site-ului

Utilizatorii au o atentie foarte limitată, iar în cazul în care site-ul se  încărca greu, ei vor pleca. În mod similar, crawlerele motorului de căutare au o cantitate limitată de timp pe care o pot aloca pentru fiecare site pe Internet. Prin urmare, site-uri care se incarca repede vor fi prioritare pentru indexarea continutului de catre motoarele de cautare mai bine și mai consecvent decât cele lente.

Puteți evalua performanța site-ului dvs. cu un număr diferit de instrumente. Google Page Speed ​​și YSlow verifica o anumită pagină folosind cele mai bune practici și apoi ofera sugestii utile. Pingdom Page du[a testare prezintă o listă detaliată a obiectelor încărcate de o pagină, dimensiunile lor, precum și timpii de încărcare.

 

(2) Indexabilitatea (vezi cate pagini ai indexate si compara cu cate ai in site)

Am identificat paginile la care motoarele de căutare au accesul permis. Mai departe, avem nevoie pentru a determina cât de multe dintre aceste pagini sunt de fapt indexate de motoarele de căutare.

Cum realizam aceasta verificare simplu?

Intram pe google si folosim comanda: Site:domeniu.ro

Cele mai multe motoare de căutare oferă comanda „site:”  care vă permite sa listati conținutul indexat pe un anumit site. Puteți utiliza această comandă pentru a obține o estimare aproximativa pentru numărul de pagini care sunt indexate de un motor de căutare dat.

De exemplu, dacă intram pe google si căutăm „site:adcodevelopment.ro” , vedem că motorul de căutare a indexat aproximativ 220 de pagini pentru adcodevelopment.ro. Atentie intre site: si numele site-ului nu se pune spatiu.

Aceasta metoda rapida de verificare a numarului de pagini indexate in google ne ofera o perspectiva aproximativa a nivelului de indexare a continutului dar cel mai important identificam posibilitatea de a exista continut duplicat.

Ruland comanda site:numesitepropriu.ro veti identifica in primele pozitii din rezultate paginile cele mai importante din site. Asta este un semn general de sanatate a site-ului din punct de vedere SEO.

Dupa ce ati identificat starea generala a indexabilitatii site-ului puteti efectua cateva cautari dupa numele site-ului dvs in google, daca apare in primele rezultate atunci este un semn de bine, nu exista inca semnale ca ar fi penalizat de motorul de cautare.

 

(3) Factorii clasare (Ranking) pe pagini (on page)

Pana acum ne-am concentrat atentia asupra accesibilitatii si indexabilitatii site-ului tau. De aici inainte este momentul sa acordam atentie caractersticilor din site-ul tau care influenteaza clasarea site-ului in lista motoarelor de cautare.

Pentru fiecare factor de clasare vom investiga caracteristicile la nivel de pagina individuala cat si caracteristicile la nivel de domeniu.

Generic vorbimd, analiza site-ului la nivel de pagina este utila pentru identificarea oportunitatilor de optimizare, iar analiza la nivel de domeniu ajuta in definirea nivelului de efort necesar pentru corectiile pe intreg site-ul.

URL-urile

Pentru ca URL-urile sunt punctul de intrare pentru continutul site-ului, este logic sa incepem de aici analiza la nivel de pagina (on page).
Cand analizam URL-ul pentru o pagina anume, sunt cateva intrebari importante la care sa raspundem:

  • Este URL-ul ce urmeaza dupa numele domeniului scurt si prietenos pentru utilizator? O regula de bun simt este sa mentinem marimea URL-ului la maxim 115 caractere
  • URL-ul contine cuvinte cheie relevante pentru continutul paginii? Este foarte important sa utilizam un URL care descrie efectic continutul paginii
  • URL-ul utilizeaza subfoldere in loc de subdomenii?  Subdomeniile sunt tratate de catre motorul de cautare ca domenii unice cand face transferul de autoritate de la pagina la alta. Subfolderele nu au aceata problema si ca rezultat subfolderele sunt mai uzitate in tehnicile de SEO.
  • URL-ul este curat si nu contine parametrii speciali? URL-urile trebuie sa fie statice.  Daca totusi nu se pot utiliza in intregimea proiectului doar URL-uri statice, este foarte important sa declarati in Google Webmster Tools url-urile dinamice.
  • URL-urile contin liniute (minus) la legatura dintre cuvinte? Linia de unire la baza cuvintelor (Underscore) are un istoric controversat cu interpretarea de catre motoarele de cautare. Cel mai sigur folositi pentru unirea cuvintelor liniuta (-) in locul undescore ( _ ).

Cand analizati URL-urile pentru intreg domeniul web, luati in considare si urmatoarele intrebari suplimentare:

  • Majoritatea URL-urilor urmeaza cele mai bune practici stabilite mai sus la nivel de pagini individuale? sau avem in site multe URL-uri neoptimizate?
  • Daca avem majoritatea URL-urilor dintr-un domeniu neoptimizate, acestea incalca flagrant si in mod consecvent anumite reguli in anumita zone ce pot fi rezolvat la nivel de site prin rescriere cod sursa site?
  • Plecand de la cuvintele cheie de baza in raport cu domeniul web sunt apropiate ca sens si concept? domeniul web contine cuvinte cheie? (nu ar trebui) Domeniul format din utilizarea cuvintelor cheie iti da senzatia ca forteaza nota? (din perspectiva unui utilizator este important) Exemplu daca vorbim de www.inchirieri-masini.com cum arata fata de concurentul sau hertz.com? Ambele stim ca se ocupa cu inchirieri auto dar numele domeniului comunica diferit acest lucru. (inchirieri-masini.com nu este din punct de vedere SEO o alegere mai buna decat hertz.com

Continut duplicat la nivel de baza URL

Aditional analizei la nivel de URL-uri, este extrem de important sa investigam existenta de continut duplicat generat de modul de baza de acces a site-ului.

URL-urile sunt responsabile de problema continutului duplicat identificat de motoarele de cautare. Practic daca o pagina este accesata de la doua (2) URL-uri distincte, motoarele de cautare vor indexa ambele url-uri ca adrese separate si ulterior vor identificat un continut duplicat. Acest aspect se rezolva prin reguli de redirect permanent a directiei de navigare. Concret pagina http://www.adcodevelopment.ro/audit-seo si pagina http://adcodevelopment.ro/audit-seo/ conduc catre acelasi continut dar ele trebuiesc redirectionate de la www la non www sau invers cum doriti, important este sa nu se acceseze acceasi informatie de la ambele forme ale url-ului. Majoritatea modulelor de SEO ale site-urilor au definit acest aspect si trebuie doar sa il setati din panoul de administrare al site-ului.

In cadrul sectiunii de analiza a continutului vom aborda in continuare tehnici de identificare a continutului duplicat.

 

Analiza continut site

Daca cititi acest articol, sigur cunoasteti faptul ca continutul unui site este cel mai important, in lumea seo continutul este rege, iar SEO este regina.

Pentru a investiga continutul unei pagini, aveti cateva instrumente la dispozitie. Cea mai simpla metoda este investigarea utilizand Google cache versiunea text. Aditional puteti utiliza instrumente precum SEO Browser sau Browseo. Aceste instrumente analizeaza textul paginilor si includ informatii utile precum titlul paginilor, meta descrierea precum si alte caracteristici importante in SEO.

Indiferent de instrumentele utilizate in analiza SEO este important ca informatia sa raspunda la urmatoarele intrebari:

  • Ai destul continut de fond pe subiectul dezbatut in pagina? Nu exista o regula scrisa, dar ca practica de bun simt este necesar sa oferii motorului de cautare macar 300 de cuvinte in continutul unei pagini. La site-urile de ecommerce nu se aplica aceasta regula.
  • Cat de valoros este continutul pentru audienta vizata? Acest aspect este subiectiv, dar un raspuns aproximativ se poate afla studiind parametrii precum rata de respingere (bouce rate) si timpul petrecut pe pagina.
  • Continutul paginii prezinta cuvintele cheie vizate? Aceste expresii cheie vizate apar in primele paragrafe din continut? Daca vrei sa fi clasat dupa o anumita expresie este imperativ sa o itilizezi inteligent in continut. (fara a face abuz)
  • Este curat continutul sau face abuz de cuvintele cheie vizate?  Este normal sa incluzi in texte cuvintele cheie vizate sub diverse forme de exprimare dar este foarte important sa fi relevant in exprimare pentru cititorul continutului mai mult decat pentru motorul de cautare. Deci prioritizeaza utilizatorul. Continutul este rege, SEO este regina, iar vizitatorul/clientul este stapan 🙂
  • Ai scris corect gramatical continutul? Continutul trebuie sa fie prezentat impecabil catre utilizatorul informatiei in acest fel pastrand un nivel de profesionalism ridicat.
  • Continutul este usor de citit? Exista cateva caracteristici de performanta masurabile pentru nivelul de calitate si usurinta in citire a continutului text (Flesch Reading Ease, Fog Index, etc.).
  • Motoarele de cautare pot procesa continutul din pagina? Nu scrie continutul in Flash, nu implementa peste text JavaScript, si nu comunica exclusiv prin imagini (ma refer la scrisul in imagini). Imaginile sunt necesar a exista pentru a complementa continutul text.

Cand analizati continutul intregului site este important sa va concentrati asupra 3 arii principale astfel:

1. Arhitectura infomatiei

Arhitectura informatiei din site defineste modul in care este asezata informatia in site. Arhitectura site-ului este schita / planul principal pentru prezentarea informatiei in fata utilizatorilor finali ai informatiei.

Pe parcursul auditului SEO trebuie sa te asiguri ca fiecare pagina deserveste un scop foarte clar si raspunde nevoii utilizatorilor. Totodata trebuie sa verifici ca fiecare expresie cheie vizata este reprezentata de o pagina distincta in site-ul tau.

2. Canibalismul cuvintelor cheie

Canibalismul cuvintelor cheie defineste situatia in care site-ul detine mai multe pagini care vizeaza aceeasi expresie cheie. Cand mai multe pagini din site vizeaza acelasi cuvant cheie se creeaza o confuzie atat pentru motorul de cautare dar mai ales pentru vizitatorul site-ului.

Pentru a identifica canibalismul cuvintelor cheie poti realiza un index al cuvintelor cheie care trec in revista toate expresiile cheie vizate in site. Atunci cand identifici conflict de interes intre 2 sau mai multe pegini ce vizeaza aceeasi expresie cheie poti apela la contopirea paginilor intr-una singura. (nu uita sa redirectionezi paginile care le stergi sau sa declari paginile canonice.

3. Continutul Duplicat

Site-ul sufera dpdv SEO de continut duplicat daca multiple pagini prezinta continut similar in totalitate sau in proportie majora. Din pacate continutul poate fi duplicat atat la nivel intern al site-ului unde este direct in controlul dumneavoastra sa rezolvati problema dar si la nivel extern pe alte site-uri.

Pentru a identifica continutul duplicat la nivel extern site-ului se poate utiliza Copyscape.

HTML verificare conformitate protocol

Codul HTML contine cei mai importanti factori de clasare la nivel de pagini web intern (on page).

Asadar codul HTML trebuie verificat pentru nivelul de conformitate cu protocolul W3C si CSS.

W3C ofera un validator prin care se identifica erorile de programare. Deasemenea tot W3C ofera si un CSS validator pentru a te ajuta in validarea codului CSS.

 

Titlurile paginilor

Titlul pagini este singurul element caracteristic foarte important in definirea unicitatii. Titlul este primul element care apare in rezultatele clasate de motorul de cautare, si este de obicei primul criteriu de selectie de catre un potential vizitator al site-ului. Daca nu este relevant cautarii efectuate acesta nu va deschide listarea site-ului tau.

Cand evaluezi titlul individual al unei pagini trebuie sa iei in considerare urmatoarele intrebari:

  • Este destul de succint titlul? Este bine sa nu scrieti titlul mai lung de 70 de caractere. Titlurile mai lungi de 70 de caractere sunt automat scurtate de catre motorul de cautare cand il afiseaza.
  • Titlu prezinta eficient descrierea continutului din pagina? Foloseste titluri coerente in concordanta cu informatiile cuprinse in pagina.
  • Titlul cotine o expresie cheie vizata? Este expresia cheie vizata in prima parte a titlului? Titlul unei pagini este cel mai puternic factor de clasare in rezultatele motorului de cautare (google) asadar foloseste inteligent acest element.
  • Titlul este supra optimizat? Da se poate intampla sa supra optimizezi atat un titlu cat si o descriere cat si continutul paginii. Deci nu abuzati de cuvintele cheie.

Cand analizati titlurile intregului domeniu, asigurati-va ca fiecare titlu este unic. Puteti verifica acest aspect in instrumentul google pentru webmasteri, se regaseste la rubrica „optimizare > HTML improvments”

Meta Descrierea paginilor

Meta descrierea unei pagini nu actioneaza explicit ca un factor de clasare in google, dar afecteaza direct rata de click pe rezultat. Deci daca nu este corect si eficient utilizat elementul meta descriere pentru fiecare pagina, rata de click va fi mica, google va interpreta acest comportament ca fiind o nota acordata de utilizator pentru descrierea prezentata, astfel site-ul tau va fi declasat. In locul tau va fi pozitionat alt site care trebuie sa aiba primeasca o nota mai buna din partea utilizatorilor, printr-o rata de click mai mare pe rezultatul prezentat in listare.

Meta descrierea are aceleasi recomandari de buna practica prezentate si pentru elementul titlu. Trebuie sa scrii meta descrierea succint, nu mai mult de 155 de caractere si relevant pentru expresia cheie vizata. Utilizeaza expresia cheie vizata in meta descriere dar nu abuza de cuvintele cheie.

La nivel de domeniu web asigurate ca fiecare pagina are o descriere unica precum si titlul. Instrumentul google pentru webmasteri va raporta continut duplicat la nivel de descriere precum si titlu.

Alte elemente HTML importante pentru SEO on page 

Am acoperit pana acum doua dintre cele mai importante elemente SEO din codul HTML titlul si descrierea, dar mai sunt si alte elemente ce trebuiesc analizate in cadrul unui audit SEO. Iaca inca 3 intrebari la care trebuie raspuns in audit:

  • Exista pagini care contin elementul meta keywords? elementul descriptiv meta keywords a devenit aproape universal asociat cu un element de spam pentru SEO. Pentru a fi in siguranta mai bine nu folosi acest element meta keyword. 
  • Exista pagini care contin sintagma rel=”canonical” link? Acest element este utilizat pentru a evita probleme de continut duplicat. Asigurate ca este utilizat corect in cadrul site-ului. (stii ca mai spuneam si de canibalizare)
  • Exista elemente de paginatie (pe categorii sau in cadrul unei pagini)? Aceste pagini utilizeaza sintagma rel=”next” and rel=”prev” pe elementele de tip link? Aceste link-uri de tip rel=”next” si rel=”prev” informeaza motorul de cautare google cum sa interpreteze paginatia din site-ul tau.

Optimizarea Imaginilor

O imagine poate comunica cat 1000 de cuvinte catre un utilizator dar pentru motorul de cautare imaginile sunt mute. Deci noi le vom ajuta sa vorbeasca si cu motorul de cautare. Pentru ca imaginile sa comunice ce contin catre motorul de cautare se utilizeaza campurile de meta date. Cele mai importante 2 elemente SEO pentru imagini sunt elementul ALT de tip text si numele fisierului. Ambele elemente trebuie sa descrie succint ce reprezinta imaginea si sa fie in concordanta cu subiectul si contextul paginii. Aceste 2 elemente trebuie sa complimenteze imaginea si sa fie descriptive, utilizat si expresii cheie vizate in continut dar trebuie sa nu abuzati de cuvintele cheie.

Link-uri cu trimitere in afara paginii (Outlinks)

Cand se face un link de la o pagina la alta, pagina care primeste link primeste si un vot de incredere de la pagina care a trimis link catre ea, prin acest vot de incredere se transfera un vot pentru calitatea paginii catre care se trimite link. Un aspect important este sa te asiguri ca link-urile care pleaca din site-ul tau fac trimitere catre un site de calitate, deasemenea este important ca alte site-uri de calitate sa trimita link catre site-ul tau.

Pentru a evalua link-urile care fac trimitere de la site-ul tau catre alte site-uri ia in considerare urmatoarele intrebari:

  • Linkurile din site-ul tau fac trimitere catre site-uri de incredere? Este de evitat sa trimiti link (prin scheme de schim de link-uri) catre site-uri de slaba calitate. Daca siteul tau face trimitere catre un site clasat ca site spam, google va interpreta ca si site-ul tau face spam deci vei fi declasat.
  • Link-urile transmise sunt relevante pentru continutul din pagina ta? Cand trimiti link catre alta pagina, pagina catre care trimiti trebuie sa actioneze ca un supliment la pagina ta (ca o completare). Daca trimiti link catre alte pagini irelevante vei atrage o experienta slaba a utilizatorului pe site-ul tau, comportament ce se va reflecta in elementele urmarite de motorul de cautare.
  • Link-urile cu trimitere folosesc text in link? Link-ul contine cuvinte cheie in elementul de descriere a link-ului (anchor text)?  Descrierile link-ului trebue sa fie succinte si precise, sa descrie clar pagina catre care se face trimitere. Acest aspect ajuta utilizatorul sa ia decizia de a da click si a citi continutul recomandat prin link. Totodat acest element anchor text ajuta si motorul de cautare sa identifice subiectul pagini de destinatie si sa il coreleze cu continutul pagini din care ai facut trimiterea.
  • Ai in site link-uri care fac trimitere catre pagini care nu mai exista? Link-urile care trimit catre alte pagini care returneaza eroare 404, 401 sau 500, 501 sunt considerare link-uri rupte. Acest aspect afecteaza evaluarea paginii tale..
  • Ai in site link-uri de tip nofollow? Aparte de situatia in care nu poti controla link-urile externe exemplu cand lasi alti utilziatori sa insereze continut in site-ul tau, ar trebui sa lasi link-urile sa fie urmate de motorul de cautare. Adica pune link-uri do follow atata vreme cat trimiti catre pagini relevante ce completeaza continutul tau.

Alte elemente din continutul paginii importante pentru SEO

Imaginile si link-urile nu sunt singurele elemente importante din sectiunea de continut a paginilor site-ului. Mai sunt inca 3 elemente la care sa te gandesti cand faci un audit SEO.

  • Pagina foloseste un tag H1 (Heading 1)? Subtitlul marcat cu H1 contine expresia cheie vizata? Subtitlurile nu sunt la fel de importante precum meta titlul dar tot fac parte din elementele SEO ce sunt in controlul tau direct. Subtitlul H1 este un factor inca luat in considerare de algoritmul google.
  • Paginile tale contin frame-uri si iframe-uri? Cand folosesti frame-uri pentru a insera continut in pagina ta, motorul de cautare nu asociaza acel continut inserat cu continutul din pagina ta.

Pana aici am acoperit cei mai importanti factori SEO on page ce trebuie sa ii parcurgi intr-un audit SEO pentru site-ul tau.

(4) Factorii de clasare (Ranking) in afara paginii (off page)

Factorii de clasare din pagina site-ului (on page) au fost parcursi in primele 3 capitole ale acestui ghid de audit SEO.
Factorii on page sunt foarte importanti, dar sunt doar o parte din puzzle-ul SEO.
In continuare va voi prezenta pe scurt factorii de clasare in google care se afla in afara site-ului tau. Sunt interactiuni cu alte site-uri. Schimb de voturi de incredere.

Popularitatea site-ului

Cele mai populare site-uri nu intotdeauna sunt si cele mai utile site-uri. Dar, popularitatea le permite sa influenteze mai multi utilizatori de internet si atrag si mai multa atentie. Desi popularitatea site-ului tau nu este cel mai important parametru SEO de urmarit, totusi reprezinta un element ce iti ofera o predictibilitate a succesului.

Cand evaluezi popularitatea site-ului in cadul unui audit SEO, raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Site-ul tau primeste trafic? Instrumentul google Analytics este unul dintre cele mai importante instrumente care le ai la dispozitie pentru analiza traficului. Utilieaza si informatiile din Google Webmaster Tools si asigurate ca faci tot ce trebuie pentru a atrage maximul de trafic posibil cu continutul site-ului.
  • Cum arata factorul de popularitate a site-ului tau fata de cel al site-urilor similare? Utilizand instrumente de analiza precum Compete, Alexa, poti evalua comparativ fata de concurentii tai direct cum stai.
  • Site-ul tau primeste link-uri de la site-uri populare si relevante pentru nisa ta? Metrici de masurare a popularitatii link-urilor care le primeste site-ul tau sunt utili in masurarea scalabilitatii procesului de optimizare. mozRank este un instrument util pentru auditarea gradului de popularitate a site-ului tau.

Profilul link-urilor primite de site-ul tau

Calitatea site-ului tau in ochii motoarelor de cautare este influentat de calitatea si cantitatea link-urilor primite de la alte site-uri. Asadar este extrem de important sa analizezi profilul de linkuri si sa identifici oportunitati de imbunatatire a acestui profil. Exista multe aplicatii software de investigare si analiza a profilului de backlink-uri, cele mai importante de enumerat sunt blekko, Open Site Explorer, Majestic SEO, si  Ahrefs.

Cele mai importante intrebari la care sa raspunzi in cadul auditului SEO pentru profilul de link-uri

  • Cate domenii principale unice trimit link catre site-ul tau? Nu poti sa atingi o limita a numarului de link-uri de calitate mare obtinute. Cel mai important aspect este ca trebuie sa fie mentinute pe viata aceste link-uri. 100 de link-uri de la 100 de domenii sunt mult mai importante decat 100 de link-uri de la un singur domeniu. Acest principiu se aplica in obtinerea de link-uri din directoare, site-uri partenere sau site-uri de recenzi.
  • Ce procentaj din link-urile primite sunt nofollow? Ideal ar fi ca majoritatea link-urilor primite de la alte site-uri sa fi follow. DAR, lipsa link-urilor nofollow atrage atentia motorului de cautare, care poate clasa profilul tau de link-uri nenatural.
  • Distributia ancorei text pe link-urile primite este naturala? I Prea multe link-uri cu ancora exacta pe expresia cheie vizata va atrage atentia motorului de cautare care va marca profilul de linkuri ca fiin nenatural.
  • Linkurile obtinute sunt de la site-uri cu subiect comun sau complementar site-ului tau? Topicul site-urilor ce trimit link catre site-ul tau realizeaza factorul de relevanta si te ajuta sa cresti autoritatea site-ului in nista ta. Deci daca dezvolti software si ai link-uri de la prietenii care sunt in industria modei, acele link-uri nu te vor ajuta, din contra te pot incurca la un moment dat.
  • Cat de autoritare si de incredere sunt domeniile ce trimit link catre site-ul tau?  Daca primesti prea multe link-uri de la site-uri de calitate scazuta, mai scazuta decat site-ul tau, atunci si site-ul tau va fi considerat de o calitate mai mica.

Interactiunea site-ului in mediul retelelor Sociale

Cu cat site-ul tau devine din ce in ce mai social, succesul site-ului tau va depinde de abilitatea de a atrage interactiune si conversatie in retelele sociale. Fiecare retea sociala are propria moneda de transfer al popularitatii. Facebook are like-uri, asadar cu cat primesti mai multe like-uri pe facebook cu atat vei creste popularitatea site-ului tau.

As the Web becomes more and more social, the success of your website depends more and more on its ability to attract social mentions and create social conversations. Twitter are retweet-uri dar in romania inca nu este foarte utilizat twitter decat pe anumite nise. Google+ are notele +1. Indiferent de reteaua in care site-ul tau este activ social, factorul de performanta in mediul social este determinat de moneda tranzactionta de reteaua in care esti activ. Cu cat site-ul tau atrage mai multe voturi de la participantii din reteaua sociala cu atat mai mult va creste popularitatea si autoritatea lui in mediul online. Gandeste-te la un like ca la un link sau un vot de incredere acordat de o persoana site-ului tau. Cu cat esti mai votat cu atat esti mai popular si cu atat vei fi nevoit sa continui sa aduci valoare celor care ti-au oferit votul de incredere pentru a continua sa cresti.

Aditional, in cadrul auditului SEO trebuie sa evaluezi autoritatea persoanelor care partajeaza informatia ta mai departe. Este o analiza asemanatoare cu cea care o faci la link-urile pe care le obtii de la alte site-uri. Persoanele trebuie sa aiba o autoritate in domeniu si sa fie persoane interactive specializate.

 

(5) Analiza competitiva a site-urilor concurente

 

Cand credeai ca aproape ai terminat cu auditul SEO, este timpul sa incepi analiza site-urilor competitoare. O nimica toata, reiei tot procesul de audit SEO dar il aplici concurentilor directi pe fiecare expresie cheie vizata. Stiu ca suna foarte dureros, dar cu cat iti cunosti mai bine competitia cu atat iti va fi mai usor sa ii surclasezi in clasamentul google.


Raportul de Audit SEO

Dupa ce ai terminat de analizat site-ul tau si al competitorilor tau, ai nevoie sa transpui observatiile in actiuni SEO in cadrul unui raport de audit.

Cele ma imporante aspecte ale raportului de audit SEO ar fi urmatoarele:

  1. Scrie observatiile si actiunile de efectuat pentru profilul fiecarui interlocutor. Sectiunea de erori de programare scri-o sa fie inteleasa de programator, sectiunea ce se refera la achizitia de instrumente de optimizare SEO scri-o pentru a fi usor de inteles pentru manageri, actionari, investitori. Marcheaza corespunzator fiecare sectiune astfel incat publicul ce va citi raportul de audit SEO sa fie incantat si sa fie atras de informatiile si propunerile expuse.
  2. Prioritizeaza, prioritizeaza, si apoi mai prioritizeaza inca odata. Indiferent de cine citeste raportul de audit seo, este foarte important sa fie mentionate corect prioritatile actiunilor si eventual investitiile necesare.
  3. Propune actiuni realizabile.  Nu oferii doar recomandari generice de genul „scrie mai bine titlurile paginilor”. Ofera exemple concrete de cum ar trebui sa arate elementele optimime si compara cu starea elementelor SEO actuale.

Important de mentionat ca un audit SEO gratuit online este doar inceputul procesului.
Aplicarea schimbarilor necesare vor creste  traficul cu minim 50%.

Un audit profesionist necesita minim 10 ore de analiza. Implementarea optimizarilor inca minim 10 ore.

Vrei sa castigi timp si bani, apeleaza la o firma ce livreaza servicii SEO profesionale.