CRM vs ERP Analiza comparativa

CRM vs ERP sau diferenta dintre CRM si ERP

Sigur ati facut cautari pe internet referitor la acest subiect „CRM vs ERP”, „diferenta dintre CRM si ERP” sunt sigur ca ati sesizat o lipsa de informatii concludente cu diferentele reale. Am scris si Definitia ERP vezi articol.

Ceea ce probabil ati gasit sunt prezentari ale produselor publicate cu scop de sustinere a vanzarii produselor. As putea spune ca ati gasit informatii publicate in urma unei campanii de marketing pentru sustinerea vanzarilor unui anumit produs fie el CRM sau ERP.

Acest articol l-am creat pentru persoanele non tehnice care cauta diferentele de concept dintre CRM si ERP.

Punand problema simplu, sistemele CRM si ERP  sunt asemanatoare dar cu scopuri total diferite.
Ambele sunt sisteme software ce permit partajarea informatiei intre angajati si in acelasi timp ofera rapoarte de performanta managerilor.

Dezvoltarea unei companii cu scopul de crestere a profiturilor se poate realiza in 2 moduri: prin cresterea vanzarilor si prin scaderea costurilor.

Sistemele CRM au ca principal scop cresterea vanzarilor
Sistemele ERP au ca principal scop scaderea costurilor si controlul cheltuielilor.

CRM Managementul Relatiilor cu Clientii

Majoritatea noilor afaceri, incepand cu start up-urile sunt indeajuns de simple incat sa nu necesite un sistem integrat pentru managementul proceselor. In aceasta etapa fiind mult mai important contractarea primilor clienti si verificarea modelului de afaceri adoptat.

Totusi, atata timp cat achizitia (crearea) de noi clienti aduce un cost destul de mare in companie inca de la inceput, putem gasi justificare in implementarea unui sistem software de management al clientilor. Acest sistem va centraliza informatiile din Marketing, Vanzari, Managementul contactelor si suportul pentru clienti.
Cand aceste informatii sunt centralizate intr-un singur sistem in timp real, viziunea asupra situatiei reale din piata va fi la un nivel inalt.
Nu poti imbunatatii un proces sau un produs ce nu este masurat. Nu poti masura fara a face inregistrari.

Un bun sistem CRM va trebui sa te ajute in crearea de noi previziuni pe baza inregistrarilor si a rapoartelor.
Multe sisteme CRM ofera functii de automatizare a proceselor de marketing si vanzari, cum ar fi trimiterea de e-mail-uri automat.

ERP Planificarea Resurselor Companiei

Odata ce compania a ajuns la un nivel masiv de dezvoltare, metoda reduceri costurilor devine genereaza profituri mult mai mari decat metoda cresterii vanzarilor.
Este mai usor sa scazi cheltuielile cu 5% decat sa cresti vanzarile cu 5%. Din nefericire asta este realitatea.

O alta provocare pentru companiile mari este insuficienta organizari si coordonarii proceselor in timp real, cu efect direct asupra satisfactiei clientilor. Un efect negativ care costa foarte mult compania.

Practic, de cele mai multe ori, in urma unui raport de satisfactie al clientilor, marile companii hotarasc implementarea unui sistem ERP sau auditarea si modificarea sistemului ERP curent.

Sistemele de gestiune ERP exista de mult timp. Dar, cele mai noi sisteme ERP sunt focalizate mult mai clar asupra departamentelor de Managementul resurselor umane, Financiar (contabilitate, gestiune), productie si managementul comenzilor si livrarilor.

  • Sistemele ERP ajuta la standardizarea proceselor de afaceri, asigurand o structura stabila si utila a informatiei. Acest criteriu este foarte important cand ajungi sa detii 5 departamente distincte, fiecare cu cate 10 angajati care impreuna genereaza informatii critice pentru dezvoltarea si fuctionarea afacerii.
  • Utilizand un sistem ERP, angajatii din intreaga organizatie, pot gasi, stoca si partaja informatii in mod centralizat si in timp real. Acest lucru asigura eficienta proceselor intern, eliminand necesitatea de transfer, re introducere sau duplicare a datelor.
  • Pentru managerii, sistemul ERP aduce claritate asupra situatiei companiei, aducand informatii despre noi oportunitati de eficientizare si imbunatatire a productivitatii.
    Adevarata valoare a unui sistem ERP este aceea capacitate de a ajuta conducerea companiei catre atingerea obiectivelor strategice.

Desi sistemele ERP traditionale atingeau doar procesele operationale interne, sistemele ERP actuale, trec si in ariile proceselor de management al clientilor. Practic combinand functiile CRM cu cele ERP. Multe componente ale sistemelor ERP actuale sunt proiectate pentru a fi integrate cu sisteme ale unor entitati externe cum ar fi bancile sau furnizorii de marfa.

In concluzie CRM vs ERP

Practic sunt necesare ambele dar adoptarea sistemelor se va face treptat pe masura ce se atinge nivelul culminant al problemei de organizare.

Facebookgoogle_pluslinkedinmail