Marketingul Serviciilor Cum Iti Vinzi Timpul

Putem spune despre marketingul serviciilor ca este un proces de transferare a entuziasmului in prestarea serviciilor proprii, celor
cu care intri in contact, clienti sau potentiali clienti.

Nu este o definitie reala a marketingului, dar, intr-adevar notiuni ca pasiunea si emotia sunt la fel de importante.
Vanzarea unor produse este o interactiune personala.
Este necesar sa fiti entuziasti fata ceea ce faceti pentru ca cei care cumpara produsele dumneavoastra sa aiba incredere in ceea ce le oferiti. Daca acestia sunt surprinsi in mod placut de entuziasmul pe care il afisati, atunci, ei vor fi tentati
sa lucreze cu dumneavoastra.

Pentru a lucra mai eficient cu aceste concepte este nevoie sa definim conceptul de marketing intr-un sens operational.

Ca urmare iata cateva dintre ariile de interes:

1. Reclama

Reclama este platita, dar, ca si mass-media este o forma de marketing indirect. Puteti sa ajungeti la un numar mare de persoane prin intermediul televizorului, radioului, jurnalelor scrise, dar, nu exista nici o sansa ca toate aceste interactiuni sa fie personale.

2. Vanzarile

Vanzarile sunt personale, opuse modului in care se interactioneaza prin intermediul mass-mediei. Aveti o sansa buna sa primiti un raspuns pe loc si sa va schimbati eventual pozitia in functie de reactia oamenilor. Vanzarile promoveaza un mod de interactiune
direct, fata in fata, desi, ele pot sa fie si prin telefon si sustinute de email, skype. Aceste tipuri de interactiuni combina vanzarea cu reclama.

3. Publicitate neplatita
O alta componenta a marketingului, in special, in domeniul serviciilor, o reprezinta publicitatea neplatita. Aceasta consta in expunerea serviciilor in mass-media acolo unde nu este necesar sa platiti pentru spatiu sau pentru timpul de transmitere. Publicitatea neplatita este doar o parte a domeniului relatiiilor publice. In munca multor specialisti in publicitate acestia remarca ca este mult mai putin scumpa si mult mai eficienta decat celelalte metode de promovare a serviciilor si produselor.

4. Cercetare si planificare
Doua subdomenii ale marketingului pe care unii oameni le neglijeaza sunt cercetarea si planificarea. Acestea sunt cele doua subdomenii care vor determina daca toate celelalte eforturi vor avea succces sau nu. Fiecare este nevoit sa stranga informatii despre piata, sa incerce un anumit produs si apoi sa ii testeze eficienta. Sunteti in situatia in care cautati sa aflati cine are nevoie de serviciile dumneavoastra si sa aflati exact care sunt nevoile acestora, pentru a identifica cea mai buna modalitate de a intra in contact cu acestia.

Acestea sunt intrebari legate de cercetare, la care cu cat aveti mai multe raspunsuri, cu atat veti fi mai capabili sa gasiti noi clienti si sa incercati sa le satisfacti nevoile. De asemenea, este nevoie sa planificati actiunile pentru a vedea in pasi realizabili intreaga activitate.

5. Serviciile pentru clienti
O alta mare componenta a marketingului pe care majoritatea nu o considera ca atare sunt serviciile pentru clientii. Este ceea ce faceti pentru a mentine clientii interesati si a contracta cat mai multe comenzi. Oferirea unor servicii mai bune inseamna sa incercati sa raspundeti cat mai mult la apelurile pe care le primiti de la clienti.

6. Prezentarea
Acest subiect nu este prea des discutat, insa, nu trebuie uitat ca sunteti in situatia de a va comercializa propria persoana, de la infatisare pana la exprimare, sau continut. Oamenii cumpara in masura in care pot cumpara solutii la problemele pe care le au. Ca urmare trebuie sa aratati bine si sa tratati oamenii pe masura asteptarilor lor.

7. Organizarea marketingului
In completarea metodelor operationale de marketing exista si alte abordari functionale. Clasificarea metodelor de markeeting in categorii ca cele de scump vs. ieftin, personale vs. impersonale, va poate determina sa ganditi la o scara mai complexa actiunile pe care le puteti desfasura. De asemenea, va poate ajuta sa estimati cat de eficienta este o metoda, si mai ales pentru care dintre cazurile speciale cu care va confruntati este ea aplicabila.

8. Ciclul marketingului
Un alt mod de a privi marketingul este de a-l considera un ciclu. La inceput faceti cercetari pentru a gasi potentiali clienti, apoi incercati sa construiti o relatie cu acestia. Veti ajunge in stadiul de a contracta comenzi, dupa care se reia ciclul cu alt grup de clienti.
In timp ce prospectati piata si incercati sa satisfaceti nevoile clientilor, sunteti in situatia de a construi un set de abilitati care va va face munca mai eficienta in gasirea si satisfacerea viitorilor clienti. Adesea, construiti „produse” specifice. Acesta este un mod sigur de a reusi sa vindeti si altceva in afara de propriul dumneavoastra timp. Ar putea sa fie o caseta inregistrata audio sau video, o carte, un newsletter. Pentru a usura accesul clientilor la serviciile dumneavoastra incercati sa concepeti pachete de oferte de servicii.

Luati atitudine chiar in acest moment. Pentru a fi intodeauna cu un pas inaintea competitiei trebuie sa treceti la actiune. Cel mai logic mod de a incepe este sa concepeti un plan de actiune. Un scurt plan va va indica ce sa faceti, cum sa faceti, si cand sa faceti. De asemenea, planul stabileste care sunt obiectivele si va indica momentul in care acestea au fost atinse.

Facebookgoogle_pluslinkedinmail