In data de 27.04.2021 am fost contactata telefonic de catre un agent Orange Romania. Mi s-a propus testarea internetului fix, prin trimiterea unui router wifi. Convorbirea a avut loc telefonic si propunerea a venit din partea operaturului cu scopul de a stabili daca exista semnal bun in zona de locuinta. Mi-a fost precizat ca nu implica absolut nici un cost din partea noastra, Orange Romania urmand sa asigure transportul tur si retur a pachetului.
Am fost de acord cu testarea timp de 14 zile a internetului.
Routerul a fost trimis cu o firma de curierat. L-am primit. La data primirii am anuntat operatorul de primire. Internetul nu era functional. In data de 4 aprilie am anuntat ca routerul/internetul nu functioneaza in continuare. Cu stupoare am aflat ca in sistem apare la numele meu un abonament incheiat pe o perioada de 2 ani. Nu am fost nicioadata de acord cu incheierea unui abonamet, ci doar cu propunerea operatorului de testare. Consider aceste fapte inselaciune si frauda. Nu am semnat nici un contract si totusi operatorul imi impune un serviciu cu care nu am fost de acord. Astazi mi s-a scris de pe un chat al operatorului ca abonamentul este in vigoare si sa sesizez serviciul de clienti si plangere la autoritatile competente.
Am facut reclamatie la ANPC (fostul OPC) pentru acest contract fraudulos activat de Orange Romania
Mentiunea 1: operatorul Orange Romania a trimis in colet si un contract pe 2 ani de zile semnat doar de partea furnizorului. Dar pentru testare ei au activat in sistem un aboanment de 2 ani de zile.
Mentiunea 2: operatorul de comunicatii Orange Romania, nu ne-a contactat pentru a verifica status-ul procesului de testare, gradul de multumire sau daca avem nevoie de detalii.
Mentiunea 3: Noi ne-am autosesizat si am contactat operatorul pentru a intreba de procedura de returnare a echipamentului conform discutiei telefonice. Cu stupoare am observat ca foarte greu am ajuns la o persoana cu competenta in a pune un ticket in sistem la ei pe aceasta problema.
Consider ca in acest caz, Orange Romania, promoveaza posibilitatea de inselaciune din partea operatorilor/agentilor care efectueaza din „greseala” astfel de contracte de test.
Atata vreme cat in colet este expediat doar un contract pe 2 ani de zile, si nu este nici un document care sa mentiuneze perioada de test este o tentativa de inselaciune.
In cazul unei testari de produs, se face un contract de instrainare temporara a produsului si se ataseaza termenii contractuali pentru testare. Totodata se adauga documente cu procedura de retur, precum si pre-etichetare a coletului de retur.
Atentie la astfel de oferte de testare cu potential mare de inselaciune.
Asteptam decizia ANPC-ului in acest caz precum si finalizarea procesului de anulare contract si returnare router wifi catre Orange Romania.