Marketing CRM este un concept aplicat in spatiul economic ce ne inconjoara, pe internet. Aplicatiile CRM sunt aplicatii software de management al relatiilor cu clientii. Pentru a avea clienti facem marketing. Asadar aplicatiile software de tip CRM au la baza conceptul de marketing ca modul integrat. Un ansamblu de functionalitati si instrumente prin care formam, importam baze de date, realizam campanii de marketing cu scopul de atragere oportunitati (sau lead-uri), ulterior sa le conducem catre vanzare.
Cat ne ajuta modulul de marketing in aplicatia CRM?
Foarte mult. Imaginati-va urmatorul scenariu:
Dorim sa dezvoltam baza de date cu oportunitati (lead-uri). Foarte bine pentru aceasta pe site-ul web unde publicam informatii utile despre produse, industrie, analize si comportamente specifice afaceriilor lansam o campanie de informare specifica unui grup de interes foarte specific. Acest grup specific este interesat de exemplu de subiectul „Optimizarea procesului de vanzare”.
Excelent pentru acest grup am editat un ghid special in care am descris 10 metode de optimizare a procesului de vanzare. Acest ghid este pus la dispozitia vizitatorilor site-ului prin intermediul unui link de Download. Descarcarea ghid-ului este conditionata de completarea unui formular specific.
Ei, aici intervine instrumentul de Marketing CRM. Din aplicatia CRM setam campurile ce dorim a fi completate de utilizatori pentru ca acestia sa poata descarca ghidul 10 metode de optimizare a procesului de vanzare. Vizitatorii site-ului, vor completa campurile din formularul electronic, acestea salvandu-se in baza de date CRM.
Noi obtinem datele necesare unui proces de comunicare ulterior pe aria de interes descrisa de utilizator, iar utilizatorul obtine ghidul.
Cand dorim sa luam contact cu utilizatori stransi in baza de date CRM prin acest proces, vom realiza o campanie de marketing din aplicatia CRM.
Simplu, nu?
Practic conceptul de marketing CRM este:
- un instrument de construire a unei baze de date
- un instrument de generare a oportunitatilor (lead-urilor)
- un instrument de derulare campanii de marketing (de comunicare)
Ce aplicatii contin acest modul de Marketing CRM?
Majoritatea aplicatiilor contin aceasta functionalitate. Diferenta intre aplicatiile CRM cu modul de marketing integrat se va face la
- tehnologia utilizata in programarea aplicatiei (soft-ului),
- producatorul,
- pretul platit anual pentru licente,
- daca are suport tehnic in Romania,
- limbile disponibile pentru interfata cu utilizatorii aplicatiei
- usurinta in exploatare,
- si multe alte specifice nevoii dumneavoastra
Cea mai noua aplicatie de Marketing CRM testat este FutureLabs, despre ea voi scrie mai multe in articole viitoare.
In concluzie conceptul de Marketing CRM se traduce foarte simplist in relatia dintre procesele de marketing online si procesele de management al relatiilor cu clienti actuali si sau a oportunitatilor. Atentie si managementul partenerilor sau colaboratorilor si furnizorilor se va realiza foarte usor tot cu ajutorul aplicatiei CRM.