CRM in Invatamantul Superior | Facultati | Universitati

Astazi, mai mult decât oricând în istoria umana, numeroase natiuni depind de calitatea învatamântului superior.

Învatamânt superior, astazi, trece printr-o transformare mai radicala decât, probabil, orice alt aspect al culturii noastre.
Institutiile de învatamânt la nivel mondial sunt in curs de implementare a unor schimbari fundamentale în modul în care acestea functioneaza si interactioneaza cu „clienti” lor: studenti, absolventi, cadre didactice, si membri ai personalului.
Calitatea cunostintelor generate de institutiile de învatamânt superior si disponibilitatea lor in contextul economiei în general devine din ce în ce în ce mai critica in cursa competitivitatii nationale.
Noua tehnologie pe baza de instrumente pentru colectarea si diseminarea cunostintelor au devenit elementul central al educatiei de astazi.

Forte tehnologice, economice, sociologice, si guvernamentale impun modificarea educatie dramatic, cu un impact major asupra institutiilor, profesorilor, studentilor.
Pentru deblocarea potentialului de oameni talentati si pentru a obtine o instruire avansata, indiferent de natura lor, necesita o abordare concentrata pe client si in domeniul educatiei.

Deci, institutiile de invatamant superior au nevoie de strategii pe care, odata implementate, vor face clientii mai receptivi si vor determina un raspuns în circumscriptiile lor de baza – clientii lor.

„Cea mai buna organizatie din lume va fi ineficienta în cazul în care nu se concentreaza pe clienti” – Koetler.

Acum, colegii si universitati au initiat re-structurarea si re-ingineria proceselor lor de operare pentru a reduce costurile si pentru a deveni mai eficiente în timp ce raspund la cresterea concurentei.
Clientii de învatamânt superior cer mai multa atentie si servicii imediate.
Din cauza necesitatii de a se concentra mai mult asupra clientilor, multe institutii sunt in cautarea unor solutii CRM pentru optimizarea si managementul relatiilor cu clientii.

CRM-ul este important datorita schimbarilor care au loc în mediul concurential. Globalizarea si Internetul inseamna o concurenta care poate veni acum la fel de usor din întreaga lume.
Puterea de persiuasiune a alegeri se deplaseaza in sfera clientului mai mult ca niciodata. Acest fapt conduce la necesitatea de adaptare rapida a produselor si servicii, conform cerintelor clientului.

Este esential ca institutiile academice sa se concentreze asupra unor strategii, tehnici, sau metode prin care acestea pot intra in procesul de „constructie de brand”.
O astfel de strategie este sustinuta doar cu un sistem CRM foarte bine pus la punct.
Strategia CRM pentru o institutie academica ar trebui sa conduca la ocuparea fortei de munca, mai degraba decât doar la educatie.
În prezent, institutiile academice sunt dornice sa mentina o relatie pe termen lung cu elevii, mai degraba decât o relatie care este legata doar pe durata cursurilor.

Customer Relationship Management este solutia pentru satisfacerea si retinerea clientului prin furnizarea de servicii create special pentru nevoile clientului.

Fie ca sunt de stat sau auto-finantate de institutiile private, aproape toate institutiile de învatamânt sunt cu scop lucrativ.
Aceste organizatii se concentreza asupra solutiei CRM nu numai pentru a oferii cel mai bun produs din învatamânt pentru studentii lor, dar, de asemenea, pentru a mentine relatii cu personalul de lucru, administratori, companiile, furnizorii si cu clientii lor – studentii.
CRM-ul joaca un rol tot mai important în mentinerea acestor relatii în aceste organizatii.

Prin furnizarea unei platforme comune de comunicare si interactiune cu clientul, aplicatiile de tip CRM sunt proiectate pentru a creste eficienta dintre membri personalului care interactioneaza cu clientii actuali sau viitori.

Procesele si tehnologiile emergente CRM-ului vor conduce la dezvoltarea unor noi tipuri de resurse si servicii.

Sistemul de invatamant actual din Romania are putine de oferit studentilor din noua generatie, studenti care in mod special sunt obisnuiti cu tehnologia si care doresc sa aiba mai mult control asupra mediului lor de învatare. Studentii de azi necesita un nivel mai ridicat de acces la informatii despre optiunile lor, performantele lor, si despre viitorul lor.
Ei cer, de asemenea, resursele tehnologice sa fie o parte integranta din experienta lor de învatare.
Vechile moduri de a interactiona cu elevii vor deveni de neconceput ei vor alege o institutie care poate sa raspunda nevoilor lor în termeni proprii, în programul lor, cu sistem de sprijin virtual.

Acum companiile vin la institutiile de învatamânt pentru recrutarea studentilor lor. In procedurile de selectie sunt utilizate la maxim solutiile CRM.

Pentru un colegiu sau o universitate , o strategie de afaceri sustinuta de un sistem CRM este o decizie administrativa care va aduce un avantaj in piata.

În noul mediu de studiu, serviciile facultatii si studentii sunt strâns legate. Exista necesitatea permanenta de partajare a resurselor dinamic si de dezvoltarea unor noi strategii care sa permita învatarea elevilor.
Imaginati-va un proces prin care un angajat al facultatii poate face trimiteri de informatii la programele de sprijin cheie din campus direct catre student, chiar si atunci când lucreaza de la domiciliu.

Solutiile CRM ofera un nou cadru conceptual si structural pentru conducerea activitatilor institutionale de a atrage si pastra si a dezvolta reteaua de clienti.

Institutiile academice sunt de multe ori interesate de publicitate, publicarea, promovarea, marketing-ul putand fi sustinute prin sitemele de management al clientilor CRM.

CRM-ul joaca un rol important în mentinerea si dezvoltarea de relatii productive, profitabile, pline de satisfactii intre client si organizatie.

Metodologiile de emergenta în cercetare si de marketing ofera institutiilor de învatamânt superior capacitatea de a se adapta si de a evolua prin construirea unui dialog permanent cu studentii, parintii, angajatorii si absolventii. Acest dialog serveste procesului prin care un brand de învatamânt este construit si mentinut.

Folosirea un sistem eficient de Customer Relationship Management (CRM) este vitala pentru unitatile de învatamânt care doresc sa ocupe un loc fruntas in piata.