Performanta solutie CRM Online vs On Premises? Diferenta dintre cele 2 tipuri de solutii se vede in timpul de implementare, costuri initiale, securitatea datelor.
Desi majoritatea expertilor din industria CRM, afirma ca solutiile CRM online sunt mult mai flexibile si au un cost mai mic, sunt si pareri din sens contrar care afirma ca solutiile CRM on premises sunt cele mai eficiente in termeni de cost si aduc mai multe beneficii in zana de control si siguranta, conformitate cu politicile IT.
Sa vedem impreuna cateva aspecte ale fiecarei solutii
Solutie CRM on site sau online, este o intrebare foarte apasatoare in prezent pentru toate companiile care doresc sa implementeze o noua solutie CRM. Sunt atatea pareri pro si contra fiecarei solutii, dar in realitate, majoritatea companiilor mici si mijlocii, au adoptat solutia crm online. Pentru ca din perspectica costurilor si a responsabilitatilor tehnice este mult mai eficienta si mai comoda. Managementul este scutit de multe intalniri si decizii legate de infrastructura, care, pe langa timp investit necesita si bani care sunt recuperati din utilizarea solutie.
Sentimentul dat de o solutie CRM on line este acela de simplitate si rapiditate in implementare. Totodata managementul licentelor este mult mai simplu. Iar daca muti toata infrastructura de suport IT pe On Line, scapi de mult stres.
Dar, sunt solutiile CRM Online (saas, cloud) cu adevarat mai bune?
Conform unui studiu recent efectuat de CSO Insights, o companie care alege o solutie Online, cloud va aduce cateva beneficii importante ca argument in eficientizarea afacerii.
Raportul sustine urmatoarele:
- Mai mult de 38 % din utilizatorii solutiilor On Demand (Online, cloud) au demonstrat cresteri foarte mari in imbunatatirea performantei. Comparativ cu o crestere de doar 20% a utilizatorilor solutiei On Premises (On Site, In House)
- Mai mult de 59 % dintre implementarile de solutii CRM On Demand, (On Line, Cloud) sunt implementate in mai putin de 3 luni. Comparativ cu doar 15 % din implementarile de solutii CRM On Premise implementate in 3 luni.
- 75.6 % din implementarile de CRM On Demand (On Line, cloud) sunt finalizate in limita bugetului initial calculat, in schimb doar 43.7 % din implementarile de solutii CRM On Premise (On Site, In House) nu depasesc bugetul alocat.
- 66 % dintre utilizatorii de solutii CRM On Demand (On Line, Cloud) s-au declarat foarte satisfacuti de furnizorul solutiei, fiind dispusi sa mai achizitioneze si alte solutii, prezentate de furnizor. Pentru solutiile CRM On Site, doar 34 % dintre clienti ar urma aceeasi cale.
Concluzionand, solutia CRM On Demand (On Line, cloud) necesita o investitie constanta usor de planificat, ofera independenta fata de departamentul IT, implementare rapida, upgrade rapid, iimbunatateste performanta operatiilor efectuate de catre utilizatori.
Fanii solutiei CRM On Premise (On Site) spun urmatoarele
Solutia CRM On Premise este solutia cea mai buna si corecta pentru business. (poate pe termen lung)
Desii solutiile CRM On Demand necesita investiii initiale mici, uneori pe parcursul exploatarii, apar costuri suplimentare pentru acces de pe instrumentele mobile, iPad, iPhone etc, costuri suplimentare pentru module specifice unei anumite ramuri din industrie, sincronizare off line, spatiu de stocare suplimentar pe server-ul de hosting, aspecte care pentru o solutie On Premise (On Site) nu aduc costuri lunare suplimentare.
Solutiile On Premise (On Site) sunt mult mai scalabile si robuste. Cand vine vorba despre personalizarea fluxului de date sau adaugarea unor procese specifice companiei, solutia On Premise (On Site) este alegerea potrivita.
Solutiile CRM On Line nu pot fi adaptate (customizate) la acelasi nivel cum sunt solutiile On Premise (On Site).
Cat despre argumentul randamentului investitie si a recuperarii acesteia, termen scurt la solutia On Line si termen lung la solutia On Premise (On Site), se afirma:
Desi, recuperarea, rentabilitatea investitiei este mai mare la solutiile CRM On Demand (On Line), costurile lunare suplimentare ce pot aparea pe termen lung, inclina balanta catre solutia On Premise.
Problema principala a solutiilor CRM On Demand (On Line) este securitatea si certitudinea pe termen lung. Uneori politica de siguranta a datelor companiei nu permit adoptarea unei solutii On Line. Intervine cererea de schimbare a politicii companiei in aceasta privinta, lucru care este destul de costisitor ca timp.
Protectia datelor in cazul solutiei On Premise (On Site) este mult mai simpla si conform politicilor interne ale companiei.
Desi majoritatea furnizorilor de solutii CRM On Line sunt foarte seriosi asupra timpului total de disponibilitate a solutiei (up time) sunt cazuri in care nu se poate lucra intern datorita unor probleme de securitate ale furnizorului solutiei.
In concluzie, ambele solutii CRM sunt potrivite. Este important sa indeplineasca cat mai mult din cerintele companiei dumneavoastra.
Cu un proces de evaluare corect si o planificare buna a implementarii solutiei CRM, alegerea va fi una inteligenta si bazata pe confirmarea necesitatilor specifice companiei.
Iti recomand sa citesti comparatia dintre Microsoft Dynamics CRM si Salesforce