Unul din factorii care pot influenta in mod decisiv procesul de vanzare al unui produs sau serviciu este satisfactia clientilor fata de produsele sau serviciile firmei dvs. sau ale concurentei. De aceea va prezentam o serie de intrebari care va pot fi de folos in determinarea gradului de satisfactie. In acelasi timp prezentam si o serie de actiuni care pot fi intreprinse.
Imagina firmei si a produsului
Sunt compania pe care o reprezentati si produsele/serviciile ei apreciate pe piata? Aflati care este parerea clientului despre produs si despre firma. Verificati in ce masura produsul/serviciul este asociat cu firma dumneavoastra.
Produsul sau serviciul
Este produsul sau serviciul in acord cu asteptarile clientului? Creati un sistem pentru monitorizare a satisfactiei fata de un anumit produs sau serviciu. Asigurati-va ca informatiile colectate sunt utilizate pentru imbunatatire.
Procesul de vanzare
Cum este administrat procesul de vanzare? Este el placut sau stresant pentru client? Pe scurt, este placut pentru client sa faca afaceri cu firma dvs.? Organizati cursuri de comunicare si administrarea clientilor pentru forta de vanzare. Aveti grija sa nu faceti presiuni asupra clientilor ci sa-i ghidati cu tact spre decizia de cumparare.
Respectarea promisiunilor
Va respectati angajamentele intocmai si la timp? Livrati produsul/serviciul solicitat, la timpul, locul si modul stabilit. Nu faceti promisiuni pe care stiti ca nu le veti putea respecta.
Managementul vanzarilor
Este procesul de vanzare eficient si fluid? Sunt evitate „gatuirile” birocratice? Toate actele implicate in vanzare (facturi, garantii, contracte) sunt clare si usor de folosit? Asigurati un anumit grad de flexibilitate in redactarea clauzelor. De multe ori o concesie minora poate declansa vanzarea.
Promptitudine
Cat de rapid este procesul de comunicare cu clientul (inainte si dupa vanzare)? Organizati canale clare, simple si eficiente de comunicare cu clientii. Rezolvati rapid reclamatiile clientilor asumandu-va cu sinceritate greselile.
Informatiile
Cat de complete sunt informatiile pe care le oferiti despre produsul sau serviciul pe care il vindeti? Dupa vanzare asigurati-va ca oferiti asistenta necesara pentru utilizarea produsului sau serviciului.
Relatia cu clientul
Pastrati relatiile cu clientii si dupa vanzare? Tratati cu promptitudine reclamatiile si intrebarile clientilor. Abordati o atitudine pro-activa iesind in intampinarea clientului pentru a vedea cat este de satisfacut de produsuls au serviciul achizitionat.
Procesul de vanzare este complicat si uneori anevoios. Asigurati-va ca datele obtinute pe parcursul procesului de vanzare sunt stocate centralizat intr-un sistem CRM pentru analize detaliate.